onsdag 11. juli 2012

Egentrening i sommerferien i tillegg til Siverts treningstilbud!

Hei!
Sommeren er en viktig treningsperiode selv om man har ”ferie”!
Det å avsette ca 1 time annenhver dag er bra for de fleste. For noen av oss blir det treninger nesten hver dag. For de som er hjemme vil jeg i tillegg til Siverts treninger på mandager og torsdager anbefale fysisk trening på onsdag og lørdag. Gå gjerne sammen om dette.

Egentreningsprogrammet er bygd på det vi har kjørt tidligere: øke fysiske egenskaper innen spenst og hurtighet, samt intervalltrening for kondisjon.
Nedenfor finner du to programmer som en kan ta utgangspunkt i, ganske like, men forskjellen er at en kjører kortintervaller på onsdager og langintervaller på lørdager, i tillegg til evnt sykkel etc og utenfor stuedøra ligger Bymarka!
Lykke til!
Fortsatt god sommer!
Mvh
Øystein


Fysisk trening:
Lørdager sommer 2012.
Type trening: Spenst, hurtighet og lang intervall/kondisjon
Oppvarming:
10min lett jogg - uttøyningsøvelser.
Teknisk drill løpeteknikk, fokus på kneopptrekk og armbruk.
Hurtighet:
3 x 80m stigningsdrag mot max - gå rolig tilbake til start
3x 40m max sprint m/faststart - gå rolig tilbake til start.
Spenst:
2 x 20 m raske kneopptrekk begge ben.
2 x 8 stk doble kneopptrekk
2 x 5 stk hare/lengdehopp
2 x 5 stk krafthopp fra 90 graders knevinkel
Drikkepause
Interval/kondisjon:
4 x 4 min intervall (75 - 85% av max) - 4 min pause mellom hver serie.
Nedvarming:
5-8min lett jogg/gå.
Uttøyningsøvelser.
Slutt!

Fysisk trening:
Onsdager sommer 2012.
Type trening: Spenst, hurtighet og kort intervall/kondisjon
Oppvarming:
10min lett jogg - uttøyningsøvelser.
Teknisk drill løpeteknikk, fokus på kneopptrekk og armbruk.
Hurtighet:
3 x 80m stigningsdrag mot max - gå rolig tilbake til start
3x 40m max sprint m/faststart - gå rolig tilbake til start
Spenst:
2 x 20 m raske kneopptrekk begge ben.
2 x 8 stk doble kneopptrekk
2 x 5 stk hare/lengdehopp
2 x 5 stk krafthopp fra 90 graders knevinkel
Drikkepause
Interval/kondisjon:
4 x 200m intervall (90% av max) - 1.5min pause mellom dragene.
Pause 5 min
4 x 200m intervall (90% av max) - 1.5min pause mellom dragene.
Nedvarming:
5-8min lett jogg/gå.
Uttøyningsøvelser.
Slutt! ( Effektiv treningstid 65 - 70 min.)

fredag 6. juli 2012

Puljeoppsett Dana Cup!

Pulje- og kampoppsettet for Dana Cup ble offentliggjort i natt! 1.-laget møter to norske lag og et lag fra Malta i gruppespillet mens 2.-laget møter et lag fra Skottland i tillegg til to norske lag.

Byåsen 1 : Eidsvold IF, Torridal IL (Kristiansand), Pieta Hotspurs FC (Malta).

Byåsen 2 : Fet IL, Trauma IL (Arendal), Clachnacuddin (Skottland).

 

Byåsen G 98 lag 2 møtte sin nabo Kattem i 16.delsfinalen.

Alle spillerne stod tidlig opp etter en god natts søvn, og inntok frokosten allerede kl 0800. Sommeren var kommet til Østersund, og alt så ut til å bli en festdag for Byåsen lag 2, som hadde gått ubeseiret gjennom de innledende kampene med en målforskjell på 31-1.
Her er lag 2 klare for 16.-delsfinalen

Med litt småskader som gnagsår, lyskestrekk og vondter, ble spillerne gitt kyndig råd av fysioterapeuten.
Og mange hadde tatt turen fra Trondheim får å se gutta spille
Oppsummering av kampen:
Første omgang gikk i Kattems favør der de scoret 2 mål, og vi 0.
Kattem viste styrke og hadde flere gode spillere som nok kom for lett til.
Etter pausen kom Byåsen sterkere på banen, og Bjørn fikk satt inn Byåsens eneste mål etter et nydelig innlegg fra Vetle. Deretter ble det stillingskrig og Byåsen kjempet for å få inn flere mål. To frispark gikk like forbi stanga på feil side, og et par andre sjanser ga dessverre ikke uttelling for oss denne gangen.
fem minutt før slutt klarer Kattem å sette enda et mål og det går opp for oss at vi taper 1 - 3 for våre naboer Kattem. Vi ønsker Kattem lykke til videre i åttendedelsfinale mot Sollentuna.
Takk gutter for god innsats, og ønsker dere fortsatt fin ferie her i Østersund på Storsjøcup og Storsjøbadet.
Vetle med et nydelig innlegg til Bjørn i dagens kamp ga Byåsen ett mål,

Straffesparkthriller i 16-delsfinale for lag 1

Byåsen G 98 lag 1 og Sollentuna spilte uavgjort 0-0 etter eeo, og 16-dels finalen måtte avgjøres på straffesparkkonkurranse.
Både foreldre og spillere fulgte thrilleren fra sidelinja
 
Alvoret og spenningen var til å ta og føle på i straffethrilleren mellom Byåsen 1 og Sollentuna. 

Her sendes det mang en stille bønn om at ballen skal gå inn....
Resultatet ble dessverre 2 - 4, og Sollentuna gikk videre til åttende dels finalen. Spillerne på Byåsen deppet naturligvis litt etter denne avslutningen, men etter en god lunsj kom humøret seg når de kunne ta en tur i Storsjøbadet. Vi takker lag 1 for mange gode fotballopplevelser på Storsjøcup 2012.

torsdag 5. juli 2012

Begge lag videre i A-sluttspill

Begge lag har kamp kl 1010 fredag morgen. Lag 1 møter enten Skogn eller Sollentuna, og Lag 2 møter Kattem.
Viderespill ved seier kl 1530...
Vi ønsker begge lag lykke til!

Fin seier til Byåsen G 98 lag 1

Lag 1 møtte Meldal i siste innledende kamp i dag, og vant 9-0
Målene kom slik:
2min.    1-0, Anders(Pål M)
11.min. 2-0, Simen (straffe)
18.min. 3-0, Sondre (Simen)
19.min. 4-0, Simen (Sondre)
Pause
33.min. 5-0, Matheuz (Kwaku)
34.min. 6-0, Matheuz (Simen)
37.min. 7-0, Matheuz (Anders)
45.min. 8-0, Tommy (Anders i stanga, retur)
47.min. 9-0, Knut (Simen)
Slutt.


Seier igjen for Byåsen G98-lag2

Byåsen sitt lag 2 seiret i dag over Sollefteå GIF FF med resultatet 2-1.
Målene kom slik:
12.min.   1-0  Filip
16.min.   2-0  Bjørn (Alex)
!pause
48.min.   2-1
Laget ble nr 1 i sin pulje etter innledende spill.


onsdag 4. juli 2012

Seier til begge lag i Storsjøcup i dag

Først ute i dag var lag 2 som møtte Vuku. Keeper Morten SH fikk nok litt lite å gjøre i dagens kamp, da det meste skjedde på Vukus banehalvdel. I første omgang var keeper to ganger bort i ballen, mens i andre omgang ikke.
Resultatet ble 23-0 til Byåsen G 98 lag 2 over Vuku.
Jubelen satt løs etter kampen
Opsummering av kampen:
2.min  :  1-0 Adrian S(Alex)
5.min  :  2-0 Alex
6.min  :  3-0 Isak
10.min:  4-0 Adrian (retur/Alex)
11.min:  5-0 Adrian S (Andreas)
12.min:  6-0 Kristian (Vetle)
13.min:  7-0 Adrian S
17.min:  8-0 Isak (Alex)
18.min:  9-0 Isak (Filip)
20.min:10-0 Isak
23.min:11-0 Adrian S(Alex)
25.min:12-0 Isak (Alex)
Pause
27.min: 13-0 Filip (Kristian)
28.min: 14-0 Bjørn (Kristian)
31.min: 15-0 Vegard (straffe)
32.min: 16-0 Bjørn (Kristian)
34.min: 17-0 Filip (Kristian)
36.min: 18-0 Vegard (Kristian)
39.min: 19-0 Markus (Vegard)
42.min: 20-0 Kristian (Vegard)
46.min: 21-0 Markus (Jørgen L)
48-min: 22-0 Kristian (Jørgen L)
50-min: 23-0 Vegard
Slutt!!!

Også førstelaget vant en grei seier over Steinkjer 15 - 0. Etter en litt treg start tok det etterhvert helt av.
Det var fint å se at alle spillerne to ansvar, og gjorde en flott jobb.

Lag 1 kunne glede seg over sin første seier
 Oppsummering:
10.min:   1-0 Sondre
13.min:   2-0 Simen N
16.min:   3-0 Knut
21.min:   4-0 Anders (Simen N)
23.min:   5-0 Anders
Pause
30.min:   6-0 Knut
34.min:   7-0 Knut
36.min:   8-0 Tommy
38.min:   9-0 Anders (Tommy)
39.min: 10-0 Pål M
42.min: 11-0 Tommy (Christian Aa)
43.min: 12-0 Christian Aa
45.min: 13-0 Knut
47.min: 14-0 Knut
49.min: 15-0 Sondre SM

Ivrige foreldre på sidelinja

tirsdag 3. juli 2012

Resultat av lag 1s første kamp:

Byåsen 1 - Kristiansund N, 1-3
1-0 ved Knut (Kwaku)
Pause
1-1 Tobias
1-2 Thomas
1-3 Tobias
1. omgang var det Byåsen som dominerte, mens 2. omgang eide Kristiansund som hadde to meget gode 97 spillere; en som midtforsvar og en spiss (Tobias) som scoret to av målene til Kristiansund N.
Nye muligheter i morra, gutter!

Lag 1 klare for sin første kamp i Storsjøcup


Her er Byåsen G98,lag 1 klare for sin første kamp i Storsjøcup. Motstander er Kristiansund N

6 - 0 seier i første kamp i Storsjø

Gratulerer til Byåsen G 98 - 2 for bra seier 6 - 0 mot Melhus i første kamp.
Her er en glad og fornøyd gjeng avbildet rett etter kampen.

Kampoppsummering:
5.min:   1-0 Kristian K (Bjørn M)
23.min: 2-0 Markus S (Isak)
         Pause
34.min: 3-0 Joakim (Filip)
42.min: 4-0 Jørgen (Isak)
45.min: 5-0 Alex (Isak)
50.min: 6-0 Isak

Klare for Storsjøcup 2012



Her er Byåsen G 98 - 2 klare for første kamp i Storsjøcup 2012 på Opes bane i Torvallen. Motstander er Melhus.  Sola er endelig kommet frem fra regntunge skyer. Vi satser på nydelig vær resten av uka.





mandag 2. juli 2012

Kristian en sprek allsidig idrettsutøver!

Vi har sakset dette fra dagens Adressea etter avslutningen på St. Olavsloppet.

Hvordan var ditt St. Olavslopp 2012?

Kristian Wilberg Rofstad (snart 14 år)

”Jeg løp en etappe hver av de to siste dagene og det var kjempemoro. Dette var femte året mitt. Ellers pleier jeg og gå langrenn, løpe og spille fotball for Byåsen”.

Treninger Byåsen G98 i Juli måned

Vi kjører 2 treninger i uka nå i juli måned, dette er et tilbud til alle treningsgruppene.
Mandag 20-21.30 og torsdager fra 16-17.30
Oppfordrer alle som er hjemme til å delta på disse øktene.


Hilsen Sivert

søndag 1. juli 2012

Skandia cup 2012

Her er noen glimt fra Skandia cup uka som akkurat er ferdig. 
Byåsen 3 klar for kamp

Her er Byåsen 3 i aksjon på Rosenborgbanen

Byåsen 2 klar for kamp