tirsdag 14. mai 2013

FYSISK TRENING ONSDAG 15.05

Siden det fremdeles er snø i marka blir det oppmøte utenfor porten på Dalgård 1830 onsdag for de som har anledning til å være med på fysisk trening onsdag.

G 16 bærer flagg i borgertoget.

17. mai står for døren, og G 16 skal selvfølgelig gå i Borgertoget under Byåsen Idrettslags fane. Det er i år Breddefotball som har ansvar for fanen og flaggborgen. Gutter og Jenter 16 skal være flaggborg. Vi har 12 flagg, 1 fane og 2 fanevokterplasser. Vi trenger derfor fra 6 - 8 gutter i findressen til å bære flagg i flaggborgen. Vi regner med at det er mange av de nykonfirmerte som gjerne stiller i sine nye dresser. Til å bære selve fanen, har vi spurt noen russ som fortsatt spiller fotball. Vi må vente på svar fra de før vi tildeler faneplassen. Meld dere på facebook, så fortar vi trekning den 16. mai. Oppmøte Ytre Kongsgård kl 1245.

mandag 13. mai 2013

Kamptropp Freidig 2 - Byåsen 3 onsdag 15/5

Joakim Bakken
Markus K Rødahl
Simen Dahl
Sondre Schirmer
Markus Haugen
Vegard Johnsen
Bjørn Leira
Simen K Bokalrud
Vegard S
Anders Volden
Matheuz M
Håkon Hjelmeland
Ola Sunfer
Kristian Kleveland
Kristian Eriksen

Oppmøte kl 1630 på Freidigbanen onsdag. Kampstart 1715

Evnt frafall meldes Frank snarest.

Slutt opp om Borgertoget under Byåsen idrettslags fane 17. mai

Slutt opp om Borgertoget under Byåsen idrettslags fane 17. mai. Alle voksne og barn er velkommen. Still gjerne opp i fotballtøy, med fargene rødt hvitt og blått. Ansvarlig for årets fane og flaggborg er fotball bredde. Toget starter ca. kl. 13. Oppmøte på siden av Domkirka (Ytre Kongsgård) kl 1245.

Vi trenger spillere fra G 16 til å være med i flaggborgen. Har du lyst? Meld deg på Facebook, så trekker vi ut heldige vinnere.

Det er meldt knallvær i år. Beste værmelding på 12 år. Sjekk her

Poengfangst mot serielederen

Byåsen G 16 2 klarte å fange ett poeng i kampen søndag 12.05 mot serielederen Rennebu som har vunnet alle sine kamper så langt. Den seiersrekken klarte  våre gutter å bryte. Førsteomgang var jevnspilt og ingen av lagene utpekte seg. Rennebu kunne tatt en tidlig ledelse etter at de fikk en straffe etter første spillerminutt. Men Mathias nappet ballen før den fikk nettkjenning, og med den fikk vi satt oss i respekt. Andre omgang var det nok Byåsen som eide. Vi hadde mange sjanser og gjennomløp, og burde ha scoret på flere enn bare en. Men Araz fikk muligheten og scoret Byåsens eneste mål. Kampen endte 1-1, slett ikke verst mot et lag som har vist seg å være meget effektiv foran mål i tidligere kamper denne våren.
Pål Arne

lørdag 11. mai 2013

Byåsen 4 - Flatåsen

Dagens kamp for Byåsen 4 mot Flatåsen endte med tap på hele 10-1. Flatåsen kjørte over oss i første omgang og ledet hele 7-0 til pause.  Til tross for mange glimrende reaksjonsredninger fra Joakim. Andreomgangen startet adskillig mer jevnspilt, og et hardt arbeidende Byåsen var frampå ved flere anledninger ved Guilherme og Andrè.

Ca 20 min før slutt fikk imidlertid Flatåsen en feil idømt straffe. Kombinert med at kreftene begynte å ta slutt, førte det til enda 3 mål i mot. Andrè scoret imidlertid et trøstemål noen minutter før slutt etter fint forarbeid av Guilherme og Andreas.

fredag 10. mai 2013

Kamptropp Byåsen-Rennebu søndag


Følgende gutter stiller i garderoben på Dalgård kl 1700 søndag for kamp mot Rennebu. 

Mathias Hals
Martin Husby
Joakim Manstad
Kristian Kleveland
Marius Volden
Markus Strøm
Knut Jørgensen
Pål M Benum
Vegard Johnsen
Lars Solåt
Araz
Moflag
Sondre Schirmer
Markus K Rødahl
Markus Haugen
Kristian Eriksen

Frafall meldes Frank snarest.

Oppmøte 1700 (kampstart 1800). 

Kafeansvarlig Haugen (klikk her for innstruks).

onsdag 8. mai 2013

Ranheim - Byåsen 2 8 -1

Byåsen 2 ble igår utspilt etter alle kunstens regler mot Ranheim  og gikk på sitt andre strake tap. Motstanderen var bedre enn oss i alle spillets faser med høyere intensitet i spill og bevegelser, større agressivitet og generelt bedre individuelle ferdigheter !!

En tankevekker for hva vi bedriver med på treningsfeltet eller var det kun en "dårlig dag på jobben" ??  Ranheim kjenner vi godt fra mange tidligere tøffe dyster men det var tydelig å se at de har tatt noen flere steg enn oss siden ifjor !!

mandag 6. mai 2013

Kamptropp Ranheim-Byåsen 2, tirsdag

Mathias Hals
Martin Husby
Joakim Manstad
Kristian Kleveland
Sondre Schirmer
Markus Strøm
Vetle W
Vegard Johnsen
Pål M Benum
Anders Volden
Araz
Knut Jørgensen
Moflag
Kristian Eriksen
Markus K Rødahl

Oppmøte DNB Arena, Ranheim kl 1830. Kampstart 19:30. Forfall meldes Frank snarest.

Seier til Byåsen 3 mot Stjørdals Blink


Fredag kveld ble det nok en seier for Byåsen 3 etter 3-0 mot Stjørdals Blink. Pauseresultatet var 2-0 etter to flotte mål av Ola Sundfær. I starten av 2. omgang scoret Kristian Eriksen på et flott langskudd. Bra innsats og fint spill ga mange gode målsjanser til hjemmelaget og en super start på helga!


søndag 5. mai 2013

Trening MANDAG

Treninga på MANDAG er flyttet til 18.30. Det er lovnad om 10 minutter tyskerpremie eller ”FIRKANT” som klabblaget fra Skien kaller det som en følge av dagens seier.

JM Nilsen og E. Åsheim

Malvik-Byåsen

To lag, begge med full poengfangst så langt og en særdeles viktig sekspoengskamp. Malvik som har fostret fotballstjerner som Kåre ”Bruttern” Ingebrigtsen og som ligger idyllisk til mot Trondheimsfjorden sto på motsatt banehalvdel og var klare til å gjøre alt i sin makt for å stoppe Byåsen på veien mot tabelltopp.

 

Oppladningen til kampstart var ikke ideell. Åsheim og Nilsen var som to rustne GPSer på vei mot Vikesletta, og vondt skulle bli verre når det i tillegg ble kommunikasjonssvikt i telefonen mellom Lars Gunnar og evigunge Åsheim. 40 minutter for sent ankom norges to største trenertalent kunstgressbanen, men mens Mourinho og Pep Guardiola bruker flere timer på et spillermøte, gjorde Nilsen og Åsheim samme jobben på fire minutter. Fokuset var at soneforsvaret skulle sitte perfekt. Vi skulle ha en tydelig førsteforsvar, legge ned nok meter i sideforskyvninga og passe på at avstanden mellom leddene var riktig. I tillegg manet vi på vinnervilje og at dette var en kamp som trolig ville avgjøre om Byåsen er et  1. div-lag til høsten. Guttene satt med store øyne og hørte. Det var tydelig at guttene hadde bestemt seg. Dette skulle vi klare! Etter et raskt stigningsløp anført av kaptein Magnussen blåste mannen i sort i fløyta.

 

Guttene leverte varene i 1. omgang akkurat som de skulle. Vi var raskt opp i som førsteforsvar og lo godt som 2. forsvarer og i sonen våre. Avstanden mellom leddene var strålende, og Malvik hadde aldri mer enn to-tre pasninger i laget. Åsheim og Nilsen var fornøyd på sida. ”Dette tror jeg går veien,” utalte J M Nilsen midtveis i 1. omgang, før Åsheim repliserte:” Ja, dette er et helt annet trøkk enn mot Kolstad.” Anført av en strålende opplagt Herman på topp, skapte Byåsen flere gode målsjanser, mens Malvik stort sett mistet ballen til en midtbanetreer/femmer som jobbet som slaver eller slo langt i luftrommet hvor Fernando og Tommy regjerte som Luftwaffe. Etter flere gode muligheter skulle belønningen omsider komme. Herman la ned lærkula på kanten av 16-metern og slo hardt inn foran mål hvor ”OLI” dukket opp som Harald Martin Brattbakk. På rett plass til rett tid, forstyrret keeperen til Malvik såpass at lærkula small i nota. Dermed kunne Byåsen gå til pause med 1-0, fullt fortjent!

 

I pausen vanket det mye skryt, og tordentalen fra kampen mot Kolstad var en saga blått. Vi skulle fortsette på samme måte, men passe på at vi ikke spilte med for stor risiko og fikk unødvendige brudd i en så viktig kamp. I tillegg fikk Herman beskjed om å forstyrre stopperne til Malvik enda mer defensivt, slik at de fikk færre muligheter til å banke ballen mot motsatt ende av banen.

 

Byåsen gikk ut på samme måte i 2. omgang og tok mer og mer over kampen. Så kom et av de magiske øyeblikkene. Marius som spilte en strålende kamp på høyreback brøt og slapp raskt kula videre til OLI . På tribunen kunne du høre Joar rope ”OLI, OLI, OLI.” Oli inspirert av jubelbrølende på tribunen viste at han også hadde lært mye av ukens tema:” Vending av spill,” og vendte perfekt på Robin. Robin dro seg innover i banen som sin navnebror Robben og slapp følsomt igjennom til Herman som timet løpet sitt perfekt. Herman sin førstetoch var perfekt, han dro seg unna oppasseren sin og smalt av en kanon med venstreslegga som keeper måtte gi retur på. Oli, alltid på spranget, og med egenskapene til Harald Martin dukket nok en gang opp og kriget femmerballen i nota bak en

forbannet Malvik-keeper. 2-0!

 

Så snudde det litt. En dommer som ikke hadde gått i lære til Collina, gjorde noen dårlige avgjørelser, og frustrasjonen bredde seg i Byåsen. 2-1 kom etter at mitbanejuvel Jørgen skulle hatt et klart frispark, men det var det lite å gjøre med. Det er dommeren og kvinnfolk som bestemmer, slik har det alltid vært, og slik vil det alltid være. Kort tid etterpå smalt det heldigvis i riktig mål. Et dødballtrekk regissert av Even Åsheim, og utført av Joakim Magnussen og Tommy skulle roe nervene blant fansen, spillerne og på trenerbenken. Joakim slo nok en god dødball med sin presise venstrefot på første stolpe. Etter mye klabb og babb fikk Tommy kranglet lærkula i mål. Ufattelig deilig og ufattelig viktig. 3-1 på tavla og åtte minutter igjen. Så kom et nytte drømmeangrep fra Byåsen. En kjapp vridning til Tommy gjorde at undertegnede ropte OSCAR….. KOM DEG BREDT, SNU KROPPEN!! Oscar adlød ordre som Max Manus under krigen og i tillegg var kommunikasjonen mellom Tommy og Oscar perfekt. Det var en øyekontakt som ville pirret en gutt med homofil legning og pasningen var utført med kirurgisk presisjon fra Tommy. Oscar var i mellomrom, Oscar i mellomrom med mye rom er livsfarlig for enhver motstander. ”KJØR!!!” ropte J M Nilsen fra siden og Oscar var ikke vond å be. Full fart i lengderetning og PANG! 4-1!! 4-1!! Jubelen var til å ta og føle på. En elektrisk stemning på tribunen blant Byåsenfansen og desto verre i Malvikleiren. På trenerbenken til motstanderlaget kunne man høre strofene fra Lars Kilevold og Livet er for kjipt. Dette var den berømte spikeren i kista. Malvik hadde blitt ydmyket på eget gress og Byåsen sto alene på tabelltopp. MAGISK!

 

Da velger jeg å avslutte med det samme som vi ropte i garderoben i pausen: SKA VI VINN?????? JA, FOR FAEN!!!!

 

Malvik-Byåsen 1-4

 

J M Nilsen

 

lørdag 4. mai 2013

Uttak til kamp

Følgende møter klokken 11.00 i garderoben på Malvik i morgen, søndag:

Røkke

Marius V.F.

Tommy

Fernando

Joakim Magnussen

Joakim Manstad

Jørgen

Håvard

Oscar

Robin

Herman

Oliver

Knut

Moflag



Legg dere tidlig, og vær klar til kamp i morra!



Sendt fra min iPad

torsdag 2. mai 2013

Troppen til Byåsen 3 - Stjørdals Blink Fredag


Følgende gutter møter i garderoben 19:30 (kampstart 20:15).

Joakim Bakken
Markus R
Simen D
Kristian E
Håkon H
Simen Kåre B
Bjørn L
Ola S
Oskar S
Adrian E
Andreas N
Markus H
Sondre SM
Fredrik Sørli

Forfall meldes Bjørn Olav snarest

Kafeansvarlig: Bokalrud. Innstruks finnes her.

onsdag 1. mai 2013

FYSISK ØKT 1. MAI

Første trening uten ball i dag.  9 sprekinger møtte opp. Flott innsats på 1 min x 15 økta.