tirsdag 11. juni 2013

Byåsen Tiller

Oppmøte i morgen er kl 18 15.
 
Troppen vil være tilnærmet lik den vi har hatt tidligere kamper. PGA at en del 1. lags-spillere er med på kampen i kveld kommer eksakt tropp rett etter 2.lags-kampen i kveld.
 
HEIA BYÅSEN! :)
 
John Marius

mandag 10. juni 2013

Byåsen - Orkla Dalgård gress tirsdag oppmøte 18.30 (kampstart 19:30)

Følgende møter FERDIGSKIFTET senest 1830 i garderoben på Byåsen Arena på tirsdag:

NB: Kampen går på gressbanen.

Røkke (På kvoten fra lag 1)

Lars S
Markus S
Joakim M
Marius (På kvoten fra lag 1)

Pål
Robbin (På kvoten fra lag 1)
Simen N

Moflag
Oli (På kvoten fra lag 1)
Herman

De som vil starte på benken er:
Vegard J
Vetle W
Anders V
Kristian K
Martin H
Simen D

Denne gangen stiller vi det som vi tror er det beste laget. Even, John Marius og trenerne fra lag 2 har diskutert seg fram til en antatt første ellever og hvem som skal sitte på benken. Vi håper at dette laget skal være godt nok til at vi får noen tidlige mål, dette vil i tilfelle medføre til at alle fra LAG 1 vil bli tatt av banen. Vi håper at alle får spilletid, men det kan vi ikke garantere. Fokus er å unngå at vi rykker ned fra 2. div. John Marius og Even vil ha kampansvar under denne kampen.

Kan du ikke delta på kampen si fra på  48 18 44 43 SNAREST

Kafeansvarlig: Familen Anders Volden. Innstruks finnes her.

søndag 9. juni 2013

Kamp Lag 4 mot Leksvik på Dalgård i morgen mandag 10. juni kl. 19:00

Uttatt i tillegg:

Andreas Noodt
Oskar Sagberg
Adrian Eide
Simen Kåre Bokalrud
Vegard Svenningsen

Oppmøte 45 minutter før kamp.  Lagleder Odd Eirik Pedersen

Kamptropp Lag 4 kamp mot Leksvik på Dalgård mandag kl. 19:00

Følgende spillere møter til kamp mandag:

Joakim Holte Bakken
Erik K. Johnsen
Matheus Johansen
Filip Stoklund Pedersen
Ole Magnus Hansen
Marius Løkken Hoel
Martin Borten Andersen
David Dalos
Guilherme Rodriges Dos Santos
Andre Frøseth Jønland
Ingebrigt Ytterås Nordeide
Jørgen By Trøen

Vi arbeider med å styrke laget med noen fra Lag eller lag 3. 

Oppmøte 45 min før kampstart.  Lagleder Odd Eirik Pedersen.

lørdag 8. juni 2013

Byåsen 4 mot Nidelv 2 på Tempe kl. 16:00 i morgen søndag

Tilleggsuttatt:

Ola Sundfær
Kristian Kleveland
Andreas Noodt
Bjørn Ravlo Leira

Oppmøte 45 min før kampstart.

fredag 7. juni 2013

Strindheim-Byåsen

I pausen lovet jeg at om spillet fra første omgang holdt kampen ut skulle jeg sette meg ned med pennen og forfatte en kamprapport. Guttene leverte til de grader, og her kommer en velfortjent beskrivelse av 80 magiske minutter på Strindheim kunstgress.



I pausen før kampen pratet jeg og Even om Sjetne-kampen. En kamp som vi var strålende fornøyd med! Det var skryt, skryt og atter skryt og et stort ønske fra trenerteamet om å gjenskape en strålende prestasjon. Underveis i "Peptalken" ble det kanskje i overkant med skryt, faktisk på grensa til det kvalmelende, likevel fortjente gutta hvert eneste ord etter forrige trepoenger. Som en slags balanse på det hele ble likevel pekefingeren hold i været ved flere anledninger. Vi får ingen ny sjanse om vi ikke leverer varene i kveld. I mitt favorittspill, Super Mario, kan man trykke "CONTINUE" om man skal være uheldig. Slik er det dessverre ikke i det vakre spillet som så mange er glad i. I garderoben ble Eminem sitert: "WE GOT ONE SHOT, OR ONE OPPORTUNITY" Den måtte vi ta. For å foregripe reisen igjennom 80 minutter: Det gjorde vi til gangs!



Kampen startet helt glimrende. Byåsen styrte alt og hadde hatt to store muligheter, allerede etter tre minutter. Knut Jørgensen aka «Christiano Ronaldo» herjet på høyresiden og satte venstrebacken til Strindheim langt utenfor flytsonen. Han var på vei ned i havdypet akkurat som Titanic, og hadde ingen Leonardo Di Caprio til å redde seg. Etter 10-15 minutter fikk han gode råd fra sin stopperkollega:» Pass deg for han vingen, han er rask» Gode råd til tross, unge lovende Jørgensen fortsatte å levere varene og presterte årsbeste. Juan Antonio Samaranch uttalte etter OL på Lillehammer i 94 at det hadde vært de beste olympiske leker EVER. Var dette Knut Jørgensen beste fotballkamp noensinne? Det må han nesten svare på selv. Det var derimot ikke bare Knut som spilte opp imot sitt beste på onsdagen, det gjorde hele laget. Det vil si med ett unntak, ikke fordi han spilte dårlig, men fordi han kunne bruke sommerkvelden på Strindheim til å forbedre brunfargen til sjekkeslettene under Dana Cup. Røkke var like arbeidsledig som ungdommer dessverre er i Spania!



1-0 kom etter at trenerkoret ropte «OLI» og Marius kastet lærkula dit han fikk beskjed om. Oli kastet bort stopperen til Strindheim som Jon Rønningen gjorde i Barcelona OL i 88. Oli dro seg innover i banen og tredde elegant igjennom Håvard i bakrom. Håvard som har tatt store steg som fotballspiller denne sesongen satte kula utagbart i nota og det lyste særdeles fortjent 1-0 til Byåsen på Strindheimtavla.



2-0 kom etter et drømmeangrep tatt ut av læreboka. Etter kjapp vending av spill i backfirer fikk Tommy 2 mot 1 med Joakim. Tommy dro på seg press og slapp perfekt til sin kaptein på venstreback. Indreløperbevegelsen til Håvard var så vakker at Kongen av Lerkendal ville fått tårer i øynene, mens pasningen til Joakim var etter «PEP» Guardiola-standard. Slikt blir det målsjanser av! Håvard gikk rett på mål og fyrte av et godt skudd som Strindheims keeper parerte med et nødskrik. Byåsen hadde likevel fylt opp i boksen som Camp Nou er under El Classico. Oli, Knut, Oscar og Robbin var alle klar til å sette returen i mål. Sistnevnte fikk tak i lærkula og banket inn 2-0 til Byåsen.



Kort tid etter skulle Knut sine prestasjoner få betalt i form av scoring. Håvard sin følsomme pasning stusser det blonde håret til venstrebacken til Strindheim før den lander på lissa til Knut som gjør et medtak i verdensklasse. En mot en med keeper. Knut så på keeper som Romario gjorde i sin glanstid og trillet lærkula i nota. 3-0 til Byåsen og Titanic lå på bunnen av Atlanterhavet. Rett etter målet ropte midtstopperen til Strindheim til treneren sin:»Hva skal vi gjøre??» Svaret fra Strindheim treneren var noe nølende. Når et fotballag fungerer på den måten som vi gjorde på onsdag er det ingenting å gjøre. For igjen å bruke Supermario som en språklig metafor: Strindheim var GAME OVER.



Vi hadde levert en førsteomgang i verdensklasse, både defensivt og offensivt, og i pausen vanket det igjen heder og ære til en gjeng herlige Byåsenspillere.



Andre omgangen fortsatte på akkurat samme måte. Spill mot ett mål, mot et Strindheimlag som parkerte bussen på egen halvdel. I motsetning til mot Sjetne fortsatte vi å produsere målsjanser selv om Strindheim satte opp Berlinmuren på egen halvdel. Vi hadde tempo og pasningskvalitet, kjappe vendinger av spill og Fernando og Tommy satte opp to mot en med Joakim og Marius gang på gang. Dette førte igjen til frispillinger i mellomrom og overtallsituasjoner på siste tredjedel av banen.

Vår yngstemann på laget, med sjefsrollen på sentral midtbane spilte nok en kanonkamp. Jørgen gjorde enkle valg på en og to touch, og vendte spillet vårt hurtig ved flere anledninger. I hockey er det ett poeng for assist, det skulle også Jørgen hatt for sin drømmepasning til Oli midtveis i 2. omgang. Oli som aldri slutter å imponere ble spilt alene med keeper og smalt kula via stolpen og i mål. 4-0!

5-0 kom etter et angrep som verken undertegnede eller Aasheim helt erindrer, men avslutning fra samme Oli var nådeløs. Knallhardt i nettaket og en forfjamset Strindheimkeeper måtte hente lærkule nummer fem ut av nettmaskene. Til tross for dette var han Strindheims bestemann.



Dette var årsbeste og et fyrverkeri av en fotballkamp. For å fortsette sammenligningene fra Super Mario-land: Det var faktisk så bra at vi burde fått et ekstraliv! Dessverre gjør vi ikke det, og det er duket for sesongens viktigste kamp mot Tiller på onsdag. Jeg håper alle foreldre og andre Byåsensupportere skrur opp turtallet på stemmebåndene til det maksimale og heier guttene fram til minst ett poeng. Jeg og Even lover å gjøre alt i vår makt, det samme kan jeg garantere at spillergruppa vil gjøre.



Som en avslutning på reisen igjennom 80 minutter velger jeg å avslutte med å sitere Strindheimtreneren etter kampslutt:» Som regel har et fotballag 2-3 gode relasjoner innad i laget, dere hadde 11 som var så samspilte som jeg sjeldent har sett». Før han fullførte med:» Jeg har ingen som helst problemer med å innrømme at vi ble utspilt etter alle kunstens regler»



Imponerende, gutter! Måtte det bare fortsette 



Tekst: J M Nilsen og Even Aasheim

Kamptropp Nidelv 2- Byåsen 4 på Tempe Søndag 9 Juni

David Dalos
Even Krog 
Erik Kvande Johnsen
Filip Stoklund Pedersen
Guilherme Rodriges dos Santos
Joakim Holte Bakken
Jonas Mogseth
Marius Løkken Hoel
Martin Borthen Andersen
Ole Magnus Hansen
Ingebrigt Ytterås Nordeide
Matheus Johansen
Niclas Tangen Mellembakken
Hermann Schjetne

Det ser også ut til at det kan komme et par spillere fra T2. Oppmøte 15:15 (kampstart kl. 16:00)  på Tempe

torsdag 6. juni 2013

Kamptropp 3.div kamp G16-3 hjemme mot Nardo fredag 7.juni:

Finnerud
Markus R
Simen D
Markus H
Sondre SM
Oskar S
Leira
Simen K
Ola
Anders
Adrian E
Matti
Vegard S
Joakim S
Kristian E

Oppmøte 19.30 i garderoben

Kafeansvarlig: Familien Sagberg. Link til innstruks finnes her.

onsdag 5. juni 2013

Treningsplan uke 23, 24 og 25

Uke 23

Dag
Gruppe
Hva
Hvor
Mandag
1 og 2
Kamp Byåsen 2.  Gr.1: Spill mot etablert forsvar.
Dalgård arena
Tirsdag
2 og 3

Dalgård mini
Onsdag

Kamp Byåsen 1.

Tordag
1 og 2
Angrep mot etablert forsvar
Dalgård arena
Fredag
1 og 3
Angrep mot etablert forsvar
Dalgård arena
Lørdag
2
Egentrening: Rolig langtur

Søndag
1
Egentrening: Rolig langtur

Hospitanter fra gruppe 2 til gruppe 1: Araz, Anders V, Sondre S torsdag og fredag.
Hospitanter gruppe 1 opp til jr 1: Tommy, Oscar tirsdag, torsdag, fredag.
Hospitanter gruppe 1 opp til jr 2: Håvar, Oliver, Fernando tirsdag og torsdag.

Uke 24

Dag
Gruppe
Hva
Hvor
Mandag
1 og 2
Begge gruppene: Formasjon, spill.
Dalgård arena
Tirsdag
2 og 3
Kamp b2
Dalgård mini
Onsdag

Kamp b1

Tordag
1 og 2
Bevegelse foran ballfører?
Dalgård arena
Fredag
1 og 3
Bevegelse foran ballfører?
Dalgård arena
Lørdag



Søndag
1
Egntrening: Intervalltrening. Kamp b2,

Hospitanter fra gruppe 2 til gruppe 1: Simen D, Pål, Vegard torsdag og fredag.
Hospitanter gruppe 1 opp til jr 1: Joakim, Robin tirsdag, torsdag, fredag.
Hospitanter gruppe 1 opp til jr 2: Håvard, Fernando, Tommy tirsdag og torsdag.

Uke 25
Dag
Gruppe
Hva
Hvor
Mandag
1 og 2
Kamp Byåsen 1. Gr.2: Formasjon, spill
Dalgård arena
Tirsdag
2 og 3
Pasning/medtak.
Dalgård mini
Onsdag
Alle
Kamp Byåsen , Fysisk økt

Tordag
1 og 2
Kamp Byåsen 2. Gr 1: Bevegelse bak ballfører
Dalgård arena
Fredag
1 og 3
Pasning/medtak.
Dalgård arena
Lørdag
2
Egentrening: Rolig langtur.

Søndag
1
Egentrening: Rolig langtur.

Hospitanter fra gruppe 2 til gruppe 1: Araz, Sondre S, Anders V fredag.
Hospitanter gruppe 1 opp til jr 1: Tommy, Oscar tirsdag, torsdag, fredag.
Hospitanter gruppe 1 opp til jr 2: Oliver, Joakim, Robin tirsdag og torsdag.

Hospiteringsordningen opp til jr. kan varierer fra uke til uke da jeg ikke har oversikt over kampene til verken jr 1 eller jr 2. Det kan også hende vi bytter på litt navn utover våren, dette avhenger av prestasjoner på trening og i kamp. Det gjelder både fra gr.2 opp i gr.1, og fra gr.1 opp til jr. Det er flere spillere som banker på hospiteringsdøra i begge grupper. Dere som nå er plukket ut må fortsette å prestere for å beholde plassene deres. Emnene som er satt kan også endres avhengig av hva som blir prestert i kamp. Det kan hende vi må ha et annet fokus, hvis det er tydelig at det aspekter av spillet som må jobbes med. Formasjonstreninger kan også bli unødvendige utover sesongen hvis vi viser i kamp at vi mestrer det, og vil da utgå. Hva treninga skal omhandle er satt opp til hjelp for oss trenere i første omgang slik at det skal gå an å planlegge øktene i forkant.

Forklaring på egentrening: På noen onsdager er vi så heldig at vi har noen foreldre som bidrar til ulike typer med fysisk trening. Men for dere i gruppe 2 som vil ta steget opp på gruppe 1, dere bør ha en egentrening i løpet av helga. For dere på gruppe 1 som vil beholde plassen på gruppe 1, eller ta nye steg, dere bør også ha en egentrening i løpet av helga.

Intervalltrening: Kan gjennomføres på flere måter, tar ikke så lang tid. Her er to enkle forslag.
  • Oppvarming: Rolig jogg i 15 min. Sørg for at de store muskelgruppene er varme: Lysken, fram-og bakside av lår, legger. 4*4 minutter intervall:. 4 minutter med så høy intensitet dere klarer (men på en slik måte at dere har ca samme fart på alle 4 dragene, dere skal IKKE bli stive før evnt helt på slutten av siste draget), 4 min pause. Det er viktig å jogge lett under pausen slik at pulsen ikke dropper for mye ned (IKKE stopp, men jogg VELDIG rolig). Om dere stopper tar det lengre tid å komme opp i den mest effektive puls sonen under det neste draget og dere vil få dårligere betalt for treningen. Gjenta oppskriften 4 ganger.
  • Oppvarming: Samme som ovenfor. 15* 15 sekunder. Full spurt i 15 sek. 10 sek pause. Gjenta 15 ganger.
Rolig langtur: En løpetur på minimum 1t 15 min. Lav/middels intensitet. For dere med pulsklokke: Ligg mellom 140-160 i puls.

Kampreferat: Trygg/Lade - Byåsen 2

Mandag møtte vi Trygg/Lade som lå under streken i 2.div. avd. 3 på Lade gress. Dette var en viktig kamp å ta poeng i, da det kun skilte 3 poeng på lagene før avspark og begge ligger utsatt til med tanke på nedrykk. Vi startet kampen bra og hadde et visst overtak de første 20 minuttene, før kampen jevnet seg ut. Med medvind i ryggen hadde vi nok de 2 største sjansene i omgangen, men utur og en god keeper hindret scoring. I 2.omgang tok Trygg/Lade mer og mer over, godt hjulpet av medvind og ca 20 minutter ut i omgangen fikk de satt den første scoringen. Vi ble slitne og upresise, men hadde allikevel muligheten til å utligne på noen kontringer. Araz var veldig nær på en dobbelsjanse 10 minutter før slutt. I stedet fikk Trygg/Lade en scoring til i sluttminuttene og kampen ebbet ut. Surt å tape kampen, men alt i alt en stor forbedring fra Trond kampen. Og det var vel ikke ufortjent at Ladegjengen stakk av med alle poengene. Med dette resultatet gikk Trygg/Lade forbi oss på tabellen, og vi ligger nå så vidt over streken. Vi får derfor noen spennende kamper i de kommende ukene. Skal vi ha et lag i 2.divisjon til høsten må vi antakelig vinne 2 av de siste 3 kampene. Da hjelper det med ekstra støtte og inspirasjon fra publikum, så møt opp og hjelp oss allerede førstkommende tirsdag mot Orkla!

Trenerteamet

tirsdag 4. juni 2013

Følgende stiller til kamp onsdag 4.juni - på Sørborgen Kunstgress mot Klæbu (3 div):

Bjørn L, Oskar S, Simen KB, Andreas N, David D, Even K, Erik KJ, Filip SP, Fredrik S, Guilherme, Joakim HB, Jonas M, Marius LH, Martin BA, Ole Magnus H, Ingebrigt YN, Matheus J,Jørgen BT

Oppmøte senest kl 2015. Kampstart kl 2100. Ev forfall meldes Odd Eirik el Rolf. Gi beskjed dersom du trenger skyss.

Kamp mot Tiller

Kampen mot Tiller har grunnet forskjellige årsaker, men det er nå bestemt at den spilles på onsdag 12.juni på det egentlige tidspunktet.



Sendt fra min iPad

Strindheim-Byåsen

Følgende møter til kamp mot Strindheim på Strindheim kunstgress i morgen kl 19 45:

Røkke

Joakim M (C)
Fernando
Tommy
Marius

Jørgen
Håvard
Oscar

Robinho
Herman
Oli

Mathias
Markus
Moflag
Knut
Pål

Dette blir en ny cupfinale. Vi må trolig vinne. Likevel er det lov til å håpe på Nardo i kveld. Jeg tror det er en liten mulighet for at vi får hjelp :)

Vi snakkes

Dr-Nilsen og E. Aasheim

søndag 2. juni 2013

Kamptropp Trygg/Lade - Byåsen 2 mandag 3. Juni

Oppmøte kl 18.30 (kampstart  kl 19.30) på Lade 1 gress

Husk gressko

Mathias
Martin
Simen D
Lars S
Markus Haugen
Vegard J
Joakim Manstad
Matheusz
Simen Nordskag
Arash Ali
Anders Volden
Knut J
Markus Strøm
Pål M
Moflag

Forfall varsles Frank snarest

Byåsen 4: Kamp 3.juni mot Leksvik er utsatt !

3.div kampen mot Leksvik, som skulle spilles mandag 3.juni, er utsatt. Ny kampdato blir annonsert med det aller første. Beklager sen beskjed. Dermed blir neste kamp onsdag 5.juni mot Klæbu og 9.juni mot Nidelv.