torsdag 22. august 2013

Kamper til helgen

Da er høstsesongen godt i gang og Byåsen 2 og 3 har tre hjemmekamper til helgen. Oppfordrer alle foreldre, søsken, besteforeldre og andre til å komme på Byåsen Arena og heie guttene fram. Det serveres selvfølgelig kaffe med noe til:)

Fredag 23. august kl 20.45 Byåsen 2 - Trond
Lørdag 24. august kl 13.00 Byåsen 3 - Utleira 3
Lørdag 24. august kl 17.00 Malvik 2 - Byåsen 4 (på Viksletta 2 kunstgress, Malvik)

Søndag 25. august kl 09.00 Byåsen 3 - Ranheim 3

Byåsen 1 sin neste kamp er bortekamp mot Steinkjer på mandag. 

tirsdag 20. august 2013

Byåsen G 16 på Dana Cup 2013 - artikkel som ble sendt til Byåsenavisa i går.

Byåsen G 16 stilte med tre lag på Dana Cup 2013, derav ett i semifinale i A-sluttspill

Skrevet av: Pål Arne Winsnes

Byåsen G 16 stilte med tre lag i Dana Cup 2013. Til sammen 36 spillere med forsterkninger fra Byåsen Toppfotball. Vi var oppmeldt i to klasser. To lag i Boys 16, og ett lag i Boys 15.
Boys 16-1 bestod av spillere fra treningsgruppe 1, og i tillegg var det med 6 spillere fra Byåsen Toppfotball.

Boys 16-2 bestod av spillere fra treningsgruppe 2 og 3, og i tillegg var det med 8 spillere fra Gutta Krutt.
Boys 15 bestod av spillere fra treningsgruppe 1 og 2, hovedsakelig av spillere født i 1998, med tillegg av 3 spillere født i 1997.

De aller fleste spillerne bodde på UTC – den tekniske skolen på hovedanlegget i Hjørring, og fikk maten servert i den store Vendiahallen.
Foreldre og søsken fant seg vel til rette i sine danske sommerhus enten på Lønstrup, Løkken, Tornby eller Skalderup Klit.
Her er en del spillere fra B 15 som akkurat har fortært sin spaghettilunsj.
Danmark viste seg fra sin beste side under Dana Cup i år. Deilig varmt vær hele uka, gjorde cupen til den festen den fortjener. Alle tre lagene gjorde en kjempeinnsats og viste stor idrettsglede i finværet. Og publikum strømmet til i finalene.

Joakim Magnussen i en kraftduell i ¼ finalen.     

 
Det var folksomt på sidelinja i finalene til G 16-1.           
Boys 16-1 kom til semifinale i A-sluttspill men måtte se seg slått av brasilianske Pequininos. Dette gav laget en vel fortjent bronsjemedalje. En flott medaljeseremoni med et stort fyrverkeri satte en sterk ramme omkring bragden det er å gjøre seg fortjent til bronsje i denne store internasjonale turneringen. Vi gratulerer både spillere og trenere med medaljeplasseringen. Beste lag av alle 16 Byåsen lag som deltok på Dana Cup 2013.
Her er meget fornøyde spillere og trenere under medaljeseremonien på Hjørring Stadion.

Boys 16-2 tapte dessverre alle sine innledende kamper i gruppespillet, og gikk da til B-sluttspill der de også tapte 1/8 dels finalen. Men dette skremte ikke bort idrettsgleden og iveren. Disse spillerne avtalte like godt en vennskapskamp med et lag fra en annen pulje, der både spillere og foreldre fikk en artig og underholdende kampopplevelse. Her ble det knyttet vennskap og sosial kontakt. Kanskje har de allerede møtt hverandre på Facebook etter cupen? Takk til både spillere og trenere for kjempeinnsatsen.

Her er begge lag i vennskapskampen avbildet etter kampen. En blid og fornøyd gjeng!

Boys 15 kom på tredjeplass i sin pulje etter innledende runde. Med en seier, en uavgjort og ett tap kom laget til B-sluttspill. Her ble det målrike kamper. I 1/32 finalen slo laget Sandnes Ulf 9-0, i 1/16 finalen slo laget Kongahälla fra Gøteborg 3-1, og i 1/8 finalen møtte laget selveste Sverresborg. Et skikkelig lokalderby som ente 6-0 til Byåsen. Dessverre måtte laget se seg slått av Onsala fra Gøteborg i ¼ finalen og tapte 3-6. Mye bra spill, mange mål, og en glad gjeng!

Her er Boys 15 under den offisielle lagbildetagningen.

mandag 19. august 2013

Strindheim-Byåsen PLUSS hospitering

Nå vet vi ikke hvordan tabellen vil se ut ved sesongslutt, men i følge ryktebørsen er Strindheim en av kandidatene til å hente hjem kretsmesterskapet.



Jeg synes vi gjør en meget god 1. omgang. Vi spiller oss fri bakfra mot et Strindheimlag som står høyt og er aggresiv. Moro for oss trenere å se på. Til tross for frispillinger bakfra og en tre-fire god muligheter, spesielt på legg, og et skudd i treverket fra Håvard går vi til pause på 0-2. Strindheimtreneren sa etter kampen det samme som meg og Even: Vi var det beste laget i 1. omgang. Strindheim klart best i 2.



I 2. omgang starter vi igjen meget bra, og er best de første 10 minuttene. Dessverre for oss får Strindheim 0-3 og fra deretter og ut er Strindheim klart best. Kort oppsumert så spiller vi hver for oss, og ikke som et lag. Det straffer seg når man møter et godt fotballag. Heldigvis hadde vi Røkke imål som gjorde sin beste kamp for sesongen og levert to-tre feberredninger og på den måten sørget for at det ikke ble styggere sifre.



På slutten får vi et drømmemål. Marius finner Jørgen sentraltl som er godt orientert og vrir spillet perfekt til Nordskag i mellomrom. Nordskag vekter IGJEN pasningen sin på en måte som ingen andre 15-åringer i Trøndelag gjør og slipper perfekt til Joakim i bakrom samtidig som Håvard starter for å få to-mot-en med keeper. Joakim triller lærkula til Håvard som kan spassere inn et velfortjent trøstemål.



Vi er et lite knepp bedre enn Strindheim i 50 minutter, mens de er tre-fire knepp bedre enn oss de siste 30. Vi må ta med oss det som er bra, og stramme opp det som er dårlig så har trenertemaet stor tro på at vi kan få flere poeng i den øverste divisjonen i Trøndelag fotballkrets.



HOSPITERING:



Følgende stiller på Junior 2 trening i morgen (Tirsdag) og Torsdag kl 21 00:



Røkke

Fernando

Joakim

Håvard

Robin



Er du forhindret fra å møte gi beskjed til Olav på telefon: 907 78 131



JM NILSEN

søndag 18. august 2013

Kamptropp

Røkke



Marius

Fernando

Markus

Joakim



Jørgen

Håvard

Oscar



Oliver

Robin

Herman



Tommy

Joakim Manstad

Simen Nordskag

Knut



Sendt fra min iPad

Første seriekamp

Da er første seriekamp unnagjort. Vi gjør en god kamp, mye god fotball. Vi spiller fotball langs bakken, masse frispilling bakfra og Hommelvik ligger med 11 mann på egen halvdel i 80 min. Desverre er ikke fotball alltid rettferdig og Hommelvik kontrer inn 2 mål og vi taper 2-0. Ut i fra høstens målsetting hvor resultatet kommer i andre rekke og prestasjonene er i fokus er trenerteamet fornøyd.



Sendt fra min iPad

lørdag 17. august 2013

Kamptropp søndag Byåsen 1 - Hommelvik

Følgende møter til kamp klokka 16.00 søndag:

Mathias
Marius
Fernando
Markus
Joakim Magnussen
Joakim Manstad
Tommy
Håvard
Robin
Oscar
Pål
Herman
Knut
Oliver
Moflag
Anders Volden

Røkke er også selvsagt velkommen hva du rekker.

Kafeansvarlig: Familien Marius Foss Volden.

tirsdag 13. august 2013

Treningskamp for junior 2

Kamp mot Buvika onsdag kl 17 30. Oppmøte 16 30 på Dalgård.



De som møter er:

Joakim

Håvard

Oscar

mandag 12. august 2013

VIKTIG! FORELDREMØTE LAG 1

Som tidligere annonsert blir det foreldremøte for lag 1:
Torsdag 15.august (førstkommende) kl 17.30 – 19.30
Klubbhuset Dalgård. Det er svært viktig at alle foreldre
som har gutter som spiller fast eller hospiterer på lag 1
kommer på dette møtet såfremt de kan.

søndag 11. august 2013

Trening

Da er vi tilbake fra trenerutvikler og er klar for ny sesong. Treningene er til vanlig tid fra og med mandag.



Even og John Marius



Sendt fra min iPad

fredag 9. august 2013

Supplement til tropp mot Strindheim 2 for Lag 4 på Dalgård søndag 11. aug kl 18:00

Anders Singsdal Volden

Markus Strøm

Simen Ottem Dahl

Lag 4 kamp mot Strindheim 2 Dalgård søndag 11. august kl. 18:00

Lag 4 er påmeldt i 7er serie og følgende spillere møter etter avtale til høstens første kamp:

Joakim HB
Ole Magnus H
Matheus J
Gui DS
Even K
Jonas M
Ingebrigt YN
Marius LH

Lag 3 vil i tillegg stille med et par spillere slik at vi har nok innbyttere.

Oppmøte kl. 17:15 ferdig skiftet.

Lagleder:  Rolf S. (Tel 92262916)

torsdag 8. august 2013

Freidig - Byåsen 2 flyttet til 28 september

Til info, kampen Freidig - Byåsen 2 som var satt opp til helgen er blitt flyttet til lørdag 28 september.

Byåsen 3 - Ranheim 3 flyttet til 25 august

Til info, kampen Byåsen 3 - Ranheim 3 som var satt opp nå til helgen er flyttet til 25 august kl 09.00.

onsdag 7. august 2013

Trening torsdag kl 1945-2100

Det blir trening for T1 og T2 til vanlig tid torsdag, dvs oppmøte 19.45 ferdig skiftet.

tirsdag 6. august 2013

Trening tirsdag - for alle

Det blir trening til vanlig tid i dag. Oppmøte 21.00 ferdig skiftet på Dalgård liten (syverbanen). Banetiden starter 21.15. Beklager sen varsel.