tirsdag 15. oktober 2013

Heimdal indoor

Til helgen er det Heimdal indoor for G15 og helgen etter er det Heimdal indoor for G16.

Gruppe 2 har meldt på to lag i G15 (vi prøvde å også melde på ett G16 lag men vi var for sent ute - det var fullt) og gruppe 1 har meldt på 2 lag i G16.

Laguttak kommer senere men kampoppsettet for G15 gruppespillet til helgen er som følger:

Fredag 18.10 G15
   19.51 Byåsen 1 Charlottenlund 1
   21.15 Byåsen 1 Nardo 2
   22.44 Byåsen 1 Utleira 3

Lørdag 19.10 G15
   18.53 Byåsen 2 - Tiller 2
   20.17 Byåsen 2 - Charlottenlund 2
   21.24 Heimdal 1 - Byåsen 2

Ingen trening for gruppe 2 tirsdag

Det er ikke trening for gruppe 2 i dag, tirsdag.

søndag 13. oktober 2013

Utleira - Byåsen 2 mandag. Oppmøte 20.15 Utleira kunstgress


Mathias K Hals
Sondre Scihirmer
Markus Haugen
Vegard Johnsen
Markus Rødahl
Markus Strøm
Kristian Kleveland
Joakim Strand
Vetle W
Anders Volden
Bjørn Leira
Pål M Benum
Araz
Moflag
Lars Solåt

Oppmøte ferdig skiftet kl 20.15 (kampstart 21.00) Utleira kunstgress

Frafall meldes Frank eller Kurt.

Merk: Det er ikke garderober på Utleira. 

lørdag 12. oktober 2013

Oppmøtetidspunkt Byåsen-Astor

Skulle det være noe tvil så er oppmøte som vanlig 1 time før kampstart, altså 17.30!



Sendt fra min iPad

Kamptropp Byåsen-Astor

I vinter tapte vi 6-0 i treningskamp mot Astor. Siden den gang har vi mistet en del spillere, men prestert fantastisk som et lag. Vi har høvlet gjennom 2.div, spilt oss til semifinale i Skandiacup og Danacup, dog med litt hjelp. Nå skal det sure tapet i vinter hevnes! Vi skal vise at tapet i vinter var kun grunnet at det var tidlig i sesongen og at vi ikke hadde fått spilt oss sammen. Vi har utviklet oss mer enn Astor er min påstand, og den skal bevises på Dalgård i morgen klokken 18.30. Håper fanklubben stiller, så vi får dratt fordel av å spille på hjemmebane!



Undertegnede og John Marius har vært på B-kurs med treneren til Astor i en uke og kommer godt overens også på det personlige plan. Dette krydrer bare lokaloppgjøret ekstra. Hvem er det beste g16 laget på Beverly-Byåsen og hvem er det beste trenerparet av Aasheim/Nilsen og Evjen/Sørli?



Kampen er så viktig for både spillere og trenere at bytter vil bli gjort utifra de samme prinsippene som i vårsesongen.



Følgende møter til årets kamp:

Røkke



Marius

Manstad

Jørgen

Joakim



Håvard

Simen

Oscar



Robin

Oliver

Herman



Mathias

Knut

Moflag

Eriksen

Pål



Sendt fra min iPad

tirsdag 8. oktober 2013

Byåsen 2 - Åfjord, onsdag - oppmøte 17.15

Mathias
Matheusz 
J Manstad
K Eriksen
Vegard Svenningsen
Marcus Haugen
Oskar S
Vetle
Pål Martin
Joakim Strand
Markus R
Moflag
Araz
Ola
Vegard J
Knut Jørgensen
Lars S

Oppmøte kl 17.15 (kampstart 18.00).

Frafall meldes Kurt asap.

Kafeansvarlig: Familien Martin Husby


Ingen trening i dag, tirsdag 8 oktober

Pga så mange er bortreist blir det ikke trening tirsdag.

Det er kamp for lag to i morgen (onsdag). Kamptroppen blir lagt ut senere i dag.

lørdag 5. oktober 2013

STJØRDALS BLIN - BYÅSEN LAG 1 UTSATT

Pga av høstferie er oppsatt kamp mellom lag 1 og Størdals Blink som skulle gått 7/10
utsatt. Vi kommer tilbake med ny tid.

fredag 4. oktober 2013

4. lagets Kamp mot Sjørdalsblink i morgen er bedt omberammet og kan betraktes som utsatt

 

Merk, det ble lagt ut feil oppmøtetid for Byåsen 3. Riktig tid er 11.15 i Klæbu

Merk: det ble lagt ut feil oppmøtetid for Klæbu-Byåsen 3. Riktig tid er 11.15 i Klæbu. Kampstart 12.00.

Klæbu - Byåsen 3 lørdag - oppmøte 11.15 i Klæbu

Mathias
Markus R
Markus Haugen
Mats  
Mateuz
Vegard Svenningsen
Anders Volden
Bjorn Ravlo Leira
Kristian Eriksen
Joakim Strand
Vetle
Gui
Araz
Simen Bokalrud
Lars S

Oppmøte 11.15 Søborgen kunstgress i Klæbu (ved skolen). Kampstart 12.00.

Meld evnt frafall snarest til Frank

torsdag 3. oktober 2013

Stjørdals-Blink 3 Byåsen 4 (7er) lørdag 5. okt Oppmøte kl. 11:45

Kampstart 12:30.  Sted: Nye Blinkbanen 7er A, Stjørdal ved Stokkan Ungdomsskole

Marius Løkken Hoel
Joakim Holte Bakken

Ingebrigt Ytterås Nordeide
Fredrik Sørli
Oskar Sagberg
Andreas Noodt
Andre Jønland
Even Krog
Martin Borthen Andersen
Ole Magnus Hansen
Matheus Johansen

Laget vil bli supplert med et par spillere fra T2.

Eventuelt forfall meldes til Rolf S på tlf 92262916

onsdag 2. oktober 2013

Tiller - Byåsen 2 onsdag oppmøte på Tonstad 19.00

Markus S
Kristian Eriksen
Lars
Bjørn Ravlo Leira
Martin Husby
Håvard
Knut Jørgensen
Vetle
Anders
Marcus Haugen
Moflag
Araz
Kleveland
Joakim Strand

Oppmøte Tonstad kl 19.00 (kampstart 20.00)


Forfall meldes Kurt asap

tirsdag 1. oktober 2013

KAMP MOT ORKDAL

Lag 1 har en hengekamp mot Orkdal. Ny kamptid er:
Onsdag 16/10 kl 1900 på Byåsen Arena. Kamptropp legges ut senere.

En kamp verdt et referat

En kamp verdt et referat

Hvor ofte kan man bebreide seg for at man ikke har video av hele oppgjøret!?  Eller vil euforien falme av å se virkeligheten på nytt? Er den indre videoen et pålitelig utgangspunkt for et referat?

Vestbyen 2.lag – Byåsen 4.lag, kl. 21:00 Hammersborg 30. sept,

ca 12 ubetalende tilskuere ut over spillere og støtteapparat

Det var en flott kveld for fotball.  En nydelig høstkveld og vi hadde 14 mann på plass (aldri så mange når vi spilte 11er i vår).

Vertskapet startet med å gi oss en på tygga! Allerede i kampens første angrep scoret Vestbyen på en knallhard markkryper fra distanse. Vi hadde ikke vært borti ballen en gang.  Hvordan skulle dette gå? (Det må være lov å si at vikarierende keeper Jønland ikke akkurat spilte på seg selvtillit ved denne anledningen, men han kom sterkt tilbake med flere feberredninger og benparader i håndballklasse ut over i omgangen, så han er restituert! )

Allerede i Byåsens første angrep kom den første Youtube kandidaten. Ravlo Leira, med uttalt angst for nettmasker og måltørke, utliknet før det var gått to minutter.  Et fantastisk raid som medførte at Vestbyens trener umiddelbart måtte opp med sjøsyketablettene til sin venstre bäck. Selv Messi ville hatt den på skrytelisten. 

Neste Youtube øyeblikk kom allerede i kampens tredje angrep, dvs angrep? – Ingebrigt Ytterås Nordeide heiv av gårde en lang klarering fra eget cornerflagg som motstanderens keeper feilberegnet og dermed 2-1 til Byåsen før det var gått tre minutter. Ja, det var en 7er bane, men hvem andre har scoret fra eget cornerflagg?  Jeg bare spør! Husk målene er bittesmå også! Kanonbra!

Vestbyen ristet av seg sjokkåpningen og kom etter hvert sterkt tilbake med tre pene nettkjenninger og ledet nådeløst 4-2. Gode råd var dyre, men heldigvis fikk vi kranglet inn en redusering og vi gikk til pause med 4-3.  Kampen sto fortsatt og vippet. Vi hadde en sjangs!

Vestbyen hadde imidlertid benyttet pausen godt og anført av sin innleide førstelagsspiller fikk de plusset på 2 nye mål på kontoen og plutselig var det 6-3. Det så mørkt ut. Vi kom ikke til gode sjanser en gang.  De hadde en slags kontroll. Spillet bølget frem og tilbake, men etter et par bytter var det klart for redusering fra Byåsen fra Oskar (bør uttales OSKAAAR - alle gode spillere med Brasiliansk touch har bare ett kunstnernavn). Et nydelig skudd rett nede i hjørnet! Vi var likevel fortsatt to mål bak!

Reduseringen utløste imidlertid en spilleglede og en energi som man må til et byderby i Glasgow, Manchester eller Liverpool for å finne maken til! Plutselig var Byåsenspillerne over alt, de driblet og skjøt, fintet, sprang og taklet! Redusering nummer to kom ganske rett etter den første og med den kom enda mer energi.  Ett mål til så ville vi være ajour. At innleggsforfatterens egen sønn stod bak en av sesongens sjeldne nettkjenninger til utlikning kan ikke desimere prestasjonen, men at keeperen bidro til å slå ballen i eget mål trekker noe ned. Likevel, mål er mål, og primalhylene gjallet over hele Sverresborg på et nivå som man ikke har hørt siden birkebeinerkongen Sverre Sigurdssons måtte forsvare sin borg tappert mot Baglerne.  Byåsen var tilbake!  6-6 og et godt timinutt gjensto av kampen.  Nå malte Byåsen bare på og kjørte over Vestbyengutter hvor frustrasjonen bredt seg og som mer og mer kranglet både seg i mellom og med egen innleid dommer og forsøkte å benytte seg av ufine triks. Neste Byåsenmål lå nærmest i bestilling, Vestbyenspillerne lå strødd på banen og en tre-fire Byåsenspillere stod i kø for å putte ballen i mål.  Alle spillerne var oppe og avsluttet og nede for å holde fortet.  Samtidig! På stillingen 7-6 fikk Markus Strøm et tilbud for åpent mål etter at hele Vestbyen var spilt langt ut i pølsekøen. Men Markus måtte ha trodd at dette var Toilldag! I iveren etter å ydmyke Vestbyen ytterligere ble herr Strøm alt for artistisk og klarte kun å lure seg selv og sette en ferdigscoret ball utenfor.  Kampens tredje Youtube øyeblikk! 

Neste mål lå likevel allerede i luften og selv om referenten ikke husker hvem som satte den, antakelig Andreas Noodt (?), så kom den nok en gang etter nydelig spill og ingen tilfeldigheter.  Vestbyen ble utspilt! Kun få minutter før slutt fikk Vestbyen en redusering til 8-7 – angivelig etter et ufint angrep på keeper Ravlo Leira, men i en sådan stund fikk vi være litt large. Ingen var likevel utrygg på at dette ville gå veien og til slutt fikk Markus æren av å sette inn Byåsens 6. mål i omgangen og niende totalt.  9-7 var ikke et mål for lite etter at Byåsen totalt dominerte den siste halvtimen (Akkurat som mot National dagen før da vi vant siste halvtimen 8-3 etter å ha ligget under 12-2 etter de første 50 minuttene – her er det noe å jobbe med for trenere og lagledelse!).

Slike minutter som den siste halvtimen gjør jo at dugnadstimene får sin uendelige verdi og at lysten til å bidra videre får et løft. Takk til alle som bidro til sesongens høydepunkt!