søndag 12. januar 2014

Trening og kulde

Når det er ekstremt kaldt er prosedyren at vi tar en avgjørelse 2 timer før treningen om vi skal kansellere. Det vil si at om det ikke ligger en melding om at treningen er kansellert på bloggen 2 timer før treningen, kjører vi trening som normalt. Husk å kle dere etter forholdene når det er kaldt, samt ha med varme og tørre klær til etter treningen.

Finaleseier i G15 DNB vintercup

G15 laget vant DNB vintercup 2014. Strålende spill av våre gutter. Kristian S. Stavnes ble kåret til finalens beste spiller.

Byåsen G15 til semifinalen i DNB vintercup

2 seire og en uavgjort etter tidvis meget godt spill har sendt G15 laget til semifinalen som spilles kl 14.

Oppmøte 15.45 for Byåsen 2 på fjernvarmecupen i dag (søndag)

Oppmøte 15.45, kampstart 16.15

onsdag 8. januar 2014

Merk: Ny tid for avreise til DNB Cup G15 på søndag, nå kl 10.00


Oppmøte på RIMI kl 10.00 for felles avgang (kampprogrammet ble justert). Husk både røde og hvite drakter.

Cupen spilles i den nye hallen på Stjørdal. Første kamp kl 11:20. Går vi hele vegen er vi likevel ferdig allerede kl 15.00.

Følgende gutter stiller:
Lars Finnerud  
Kristian S.S.
Mikal Nervik
Jonas Bratsett
Anders Roaldset
Sindre G. Brovold
Christian L.H.
Vegard Fredriksen

tirsdag 7. januar 2014

Løpetrening i dag 8. januar kl 19:30

Alle som ikke spiller treningskamp i dag, møter til løpetrening kl 19:30 på Dalgård. Oppmøte ved porten. Still i joggesko. Ha på refleksvest eller annen refleks.

Treningskamp mot Trondheims-Ørn lørdag 25 januar

Lørdag 25 januar kl 13.00 blir det treningskamp mot Trondheims-Ørn på Lade kunstgress. Laguttak kommer senere.

Viktig melding: Klarifisering av treningstider - treningen STARTER til annonsert tidspunkt

Tidligere ble treningstidene annonsert som oppmøtetid. Vi ønsker å utnytte tiden bedre, så treningen starter herved til annonsert tid. Det betyr at dere skal være 100% klar til da, helt fiks ferdig med fotballsko på beina:

Mandager kl.17.15
Torsdager kl.18.30

I tillegg må alle huske på å ha med egen ball. På siste trening var det ca bare halvparten som hadde med egen ball..

Det er viktig at alle følger opp med dette, det vil øke trenings kvaliteten.

Om det er noen som ikke kan komme på trening, så meld fra om dette til trenerene så de kan planlegge deretter. Enkleste måte er å melde fra på Facebook gruppen vår (98 spillere: Merk: dette er en ny gruppe for dere som dere må registrere dere i, vi bruker heretter FB gruppen som 99 brukte i fjor).

mandag 6. januar 2014

Treningskamp mot CSK på Charlottenlund kunstgress søndag 19 januar

Kampen går kl 1200. Lag og nærmere info kommer senere.

Spillere til treningskamp mot National/Sverresborg jr onsdag 8 januar

Oppmøte Hallset banen ferdig skiftet og klar til kamp onsdag kl 1900 (kampstart kl 1930)

Vi stiller med røde drakter.

Disse stiller:

Mathias / Lars F
Vetle w, Markus Strøm, Bjørn Ravlo-Leira, Joakim Strand, Sondre S M
Pål M, Oskar Småvik, Vegard J, Oliver L, Kristian K
Anders S V, Kwaku, Morten M, Knut J, Kristian SS

Lag til helgas Fjernvarme Cup G16, lørdag 11 januar

Vi stiller med disse lagene til Fjernvarmecup G16 til helgen (G15 er senere, 24 januar)

Alle innledende kamper er lørdag 11 januar 

Lag 1:
Mathias 
Markus Strøm, Kwaku, Oskar Småvik
Anders S V, Joakim Strand, Oliver Larsen

16:10 Kattem 3 Byåsen 1
17:45 Byåsen 1 Strindheim 1   
19:07 Gimse 2 Byåsen 1

Lag 2:
Lars Finnerud
Morten Molid, Bjørn Ravlo-Leira, Vetle
Pål M, Knut, Kristian K

19:26 Astor Byåsen 2
21:01 Byåsen 2 Tiller 3
22:23 Byåsen 2 National 3

Lag 3:
Trygve / Eskil
Vegard J, Matheusz, Sondre S M
Vegard Svenningsen, Markus R, Mats, Simen Dahl

20:04 CSK 2 Byåsen 3
21:39 Byåsen 3 Tiller 2
23:01 Byåsen 3 National 2

Oppmøte i Kotenghallen ferdig skiftet og klar til kamp 30 min før første kamp.
Husk både rød og hvit drakt. Evnt frafall meldes Kurt.


søndag 5. januar 2014

Treningsamlingen i Vanvikanhallen

30 spillere møttes til treningssamling i Vanvikanhhallen, som er en veldig flott kunstgresshall for trening på vinteren. Det ble gjennomført 2 økter av drøyt 2 timer hver, så guttene fikk virkelig kjørt seg. Det var mange med litt uvanlig løpesett den siste internkampen. Mellom øktene hadde vi en drøy time med lunsj og Vanvikanhallen hadde organisert en flott lunsj for oss. Ivrige foreldre kunne oppholde seg i spiserommet med utsikt til banen, samtidig som de nøt kaffe og fulgte Johaug og Northug sin ferd opp kneika i Val Di Fiemme. God stemning blant de voksne og god stemning blant spillerne. En meget vellykket treningsamling. Via denne linken kan dere se diverse bilder fra samlingen.


fredag 3. januar 2014

Praktisk info for kickoff samlingen i Vanvikanhallen førstkommende søndag

Ta med:
  1. Skifteklær slik at dere kan ta på dere tørt tøy mellom øktene og etterpå. NB! alle bør dusje før hjemreise.
  2. Vanlige kunstgresssko (ta gjerne også med innesko til parkett, da det også er en hall med fast dekke der som vi kanskje kan bruke om ønskelig).
  3. Penger til båten (46,50 hver vei)
Transport:
  • De som tar hurtigbåten: 
    • Hurtigbåt fra pirterminalen går kl 09:30 (Merk: Dette er ny tid fra AtB, ett kvarter før tidligere annonsert tid). Møt opp 09:20 på pirterminalen . Retur fra Vanvikan blir med hurtigbåt som går kl 16:15. 
    • Dere blir hentet i Vanvikan og kjørt opp til hallen, alternativt kan dere spasere oppover til hallen på 15 minutter.
  • Dere som kjører: Dere bør ta fergen som går 09:30. Helst fyll opp bilene.
  • De som sitter på med bil betaler 50 kr til sjåføren hver vei.

Treningsøkter:
  1. Første økt starter kl 10:30 og varer til 12:30
  2. Andre økt starter kl 13:30 og varer til 15:30

Mat:

Lunsj fra kl 12:30 og varer til 13:30. Egenandelen for lunsj kr 60,- blir fakturert i etterkant.
De som ønsker det kan ta med seg ekstra drikke og mat (f.eks. banan + yoghurt) får litt ekstra påfyll av energi.

onsdag 1. januar 2014

Nye drakter

Alle G16 spillerene får (kostnadsfritt) en hjemmetrøye og bortetrøye (trøye) fra Byåsen Breddefotball for 2014 sesongen.

Dette finansieres via klubb avtalen vi har med Nor-Contact. Det er derfor viktig at vi er lojal ovenfor Nor-Contact og prøver å handle mest mulig av det vi trenger der. Husk å si at dere er fra Byåsen når dere handler, da får dere klubb rabatt, samt det registreres hvor mye Byåsen spillerene handler for (noe som vil påvirke avtalen vår på langt sikt).

Gå inn via DENNE LINKEN og legg inn trøye størrelsen deres. Drakt typen er Adidas, så dere kan sammenligne med bortedrakt størrelsen fra i fjor. Via denne linken kan dere se hvilken størrelse andre har bestillt.

Vi jobber også med å skaffe drakt sponsorer med tanke på å få til å finansiere jakke/Byåsen genser eller lignende. Ta kontakt med Trond dersom dere jobber i ett firma som kan tenke seg å være med eller om dere har noen tips. Foreløpig har vi to sponsorer klar, men vi trenger flere.

Nye treningstider 2014

De nye treningstidene på Dalgård er nå tildelt.

Mandager kl.17.15-18.45
Torsdager kl.18.30-20.00

Tidene ovenfor er oppmøtetid, dvs banetiden starter 15 minutt etter tidene ovenfor.

Vi kommer også til å ha en økt i løpet av fredag-søndag, men det blir antagelig ikke en fast tid i første omgang, siden vi skal være med på en del inne cuper i løpet av januar og februar.

I tillegg kommer fysisk trening på onsdager, mer info om det kommer senere.