lørdag 29. september 2012

Knallhardt derbyoppgjør mot Astor

En meget jevn kamp på Havstadbanen i dag mellom Astor og Byåsen.  Resultatet endte 3-5.
Målene til Byåsen kom slik:
Jens (Simen D)
Simen N ( Vegard E)
Tommy (Simen N corner)
Bjørn (Simen N)
Sjølmål (Simen N corner)

Astor og Byåsen har mye til felles. Mange av spillerne ër kamerater, går på samme skole, og noen i samme klasse.


fredag 28. september 2012

Snudde 0-2 til 4-2.

En utrolig opphenting var vi vitne til i kveld på Rosenborgbanen, der 2.laget møtte Trond. Etter en rufsete førsteomgang, klarte vi å reise kjerringa i andre omgang. Vi gikk til pause med 1 mål i mot. vi tok over kampen mer og mer i 2. Omgang og vi fikk tilsammen plassert 4 mål som kom slik:
Matheuz (Adrian)
Adrian (Tommy)
Tommy (Aerial)
Vetle (Markus S)


tirsdag 25. september 2012

Storseier mot Nardo i 1. div kampen på Nissekollen i kveld

Etter en nokså rufsete og dårlig 1. omgang med mye feilpasninger og dårlig innsats, var det et helt annet Byåsenlag som kom på banen i 2. omgang.  Nardo hadde en god start på kampen og fikk det første målet, og hadde flere målsjanser i 1. omgangen. Etter at Kurt hadde gitt guttene noen nødvendige formaninger i pausen, fikk vi se et pasningsspill og flyt som vi vet Byåsenguttene er gode for når de vil og får det til. Utover i 2. omgangen ble det mye enveiskjøring mot Nardomålet, og sluttresultatet ble til slutt seier 10-1 over Nardo. Simen N ble kveldens toppscorer med hele 6 mål. Målene kom slik:
1-0  Nardo
1-1 Simen N
1-2 Simen N
1-3 Simen N
1-4 Matheusz
1-5 Simen N
1-6 Bjørn M
1-7 Vegard E
1-8 Simen N
1-9 Vetle W
1-10 Simen N

mandag 24. september 2012

Med sykkel til trening i mørket.......

Fantastisk oppmøte på trening i dag gutter. Hele 47 spillere møtte til trening.
Men gutter! Vi har ikke råd til å miste en eneste en av dere i trafikken. Etter dagens trening var det veldig mange som syklet hjem i mørke kvelden uten lys foran og bak, og refleksvest.

Alle er verdifulle, og alle kan bruke hodet.

Husk at du redder ditt eget liv ved å ha lys foran og blinkende rødt lys bak på sykkelen. Dessuten blir du veldig synlig for bilister om du har på refleksvest også.


Her kan du lese om hvilke krav som stilles til riktig utstyr på sykkelen:

Sykkelen skal være riktig utstyrt med refleks og lykter, og bremsene skal være i orden.

De smarte bruker dessuten hjelm på hodet og refleksvest på kroppen!

søndag 23. september 2012

Solid seier mot Frøya i 2 divisjon

Ingen tvil i dag hvor seieren skulle havne hen i dag, allerede etter 4 min var det 2-0. Full kontroll i hele første omgang slik at det stod 6-0 til pause, må vell sies at Frøya ikke fikk låne ballen så veldig mye. 2 omgang var nok preget av at vi ledet så mye til pause, gutta slapp seg litt ned og det ble litt rufsete i angrepsspillet. Når kampen ble avblåst så stod det 9-0 i målprotokollen, må vell sies at det ble en litt rolig dag i målet til Mathias.

Målene kom slik:

1-0  Vetle 2min (assist Anders) 2-0  4min Jørgen WL (assist Anders) 3-0  14min Håkon (langskudd) 4-0 Anders  27min (med et soloraid) 5-0  28min Bjørn L (assist Anders) 6-0  32min Erik KJ (assist Anders) 7-0  39min Markus Strøm (assist Vetle) 8-0 43min Matheusz (langskudd)  9-0  66min Markus Strøm

fredag 21. september 2012

Bortekamp mot Hitra onsdag 26/9

Onsdag 26/9 er det bortekamp mot Hitra kl 19.30 på Hitra idrettspark. Vi trenger litt over 2 timer på å kjøre ut til Hitra, så vi må starte fra byen kl 16.30…..vi møtes i rundkjøringen v/ Dalgård idrettsanlegg.

Følgende spillere skal spille: Andre, Arash, Bakunde, Erik R, Erik KJ, Even, Fillip, Fredrik, Jørgen BT, Markus Aspaas, Markus Schei, Martin, Matheus, Robin, Svavar, Marius, Adrian Stadsøy. Det er kun jeg som kjører av trenerne så her er det behov for 4 biler til, vær vennlig å gi beskjed til meg hvem av dere som kan kjøre.

Mvh Sivert tlf 95832831

Forsinket Kamprapport Byåsen 4-Svorkmo

Komfortabel 6-1 seier over Svorkmo…….2-0 til pause etter en 1.omg som var preget av mange feilpasninger. 2.omg ble spillet mer presist og innsatsen var fortsatt god slik at det aldri var noen tvil om hvem som skulle ta hjem seieren. Målscorere ble: Adrian ST x3, Markus A x1, Marius H x1 og Arash x1

torsdag 20. september 2012

Seier over Klæbu i 1.div smakte godt!

Onsdagens kamp hjemme mot Klæbu ble til tider en spennende forestilling. I første omgang var det litt fastlåst hos begge lag, og Byåsen fikk ikke vist seg fram slik vi gjerne ønsker. Men i andre omgang løsnet det iallefall for Byåsen både hos spillerne og blant publikum. En smilende og glad gjeng kunne feire 5-2 seier. Familien Magnussen som forøvrig hadde kioskvakt, fikk avsetning på sjokoladekakene til denne glade gjengen....
Målscorere: Isak (x1), Tommy (x2) og Bjørn M (x2)

tirsdag 18. september 2012

OXY

Flere spillere og foreldre lurer på hva som skjuler seg bak logoen OXY som pryder våre nye spilledrakter. Derfor denne informasjonen:

Klær for unge menn og voksne gutter!!

Oxy er et frisk pust på tilbudssiden av herreklær og med en god miks av trend og pris vil vi favne bredt. Menn som er opptatt av passform skal velge OXY, merker vi fører er: Minimum, Gabba, Mexx, Shine, Lindbergh, Mission

OXY er moderne, ung og litt dristig. OXY er ikke casual, men trendy. OXY kan jeans, og vet hvordan man kler opp en mann!!

Velkommen til en ny opplevelse!!

Vi åpner torsdag 4. oktober på nye ”Sirkus Shopping” og på Trondheim Torg i Januar 2013.

mandag 17. september 2012

1.div kamp Byåsen - Klæbu onsd 19.sept

1.div kampen mellom Byåsen - Klæbu spilles onsdag19.sept kl 1730 på Byåsen Arena, Dalgård.

Disse skal stille til kamp. Oppmøte 1630 i garderoben:

Markus St, Kwaku, Tommy, Sondre St, Sondre S M, Bjørn M, Vegard E, Knut J, Isak, Vetle, Jens, Simen D, Simen N, Anders V.

Sykkelklassikeren Ila - Skistua på 25 min. Slå den!


På søndag ble det gjennomført en ny god fysisk-trening for våre fotballgutter.
Intensjonen er å trene litt på forskjellige ferdigheter, og denne gang var det sykkel, og "sykkelklassikeren" Ila til Skistua (8km) som stod på programmet. Flere av spillerne på vårt 2. og 3. lag var opptatt med kamp i samme tidsrom. Svakt oppmøte fra 1.lags spillerne.

De som har syklet denne turen tidligere vet hvor tøff den er, med stigning hele veien opp fra Ila til Skistua.
Vi delte inn i 2 grupper, de som benytter Racer og Offroad.

Først over mållinjen i klasse Racer var Kristian R. med tiden 25.10 , fulgt av Robin  26,48 og Vegard J. 26.54.
Her måtte Bjørn M. desverre stå av sykkelen med krampe i det ene låret når det var 1km igjen) I klasse Offroad, var Knut først over mål på tiden 34.43 fulgt av Simen N.
37.10.

Av de voksne som deltok, var eks trener Egil  først på tiden 28.18 fulgt av Gunnar 29.15 og Nils 32.40

Takk til alle deltagerne og Øystein Magnussen, som var tidtaker og premier var sponset av DNB.

torsdag 13. september 2012

Div info om trening i helga

Gruppe 1 har ikke obligatorisk trening fredag, men trener på lørdag kl 1400 på Dalgård. Dette pga at mange skal på andre oppdrag på fredag.

De som vil kan komme og trene i vanlig treningstid på fredag kl 1600-1730.

I tillegg arrangerer vi sykkelritt på søndag, fra Ila til Skistua. Arrangør er Øystein. Rittet startet 1400. Håper at så mange som mulig vil stille der fra alle treningsgruppene.
To klasser, racersykkel og mountain bike.

Mvh trenergruppa.

onsdag 12. september 2012

Tap mot Rindal

Onsdagens bortekamp 3.divisjonskamp  endte med 6-3 tap mot Rindal. Spillemessig var kampen jevn, men Rindal var adskillig mer effektiv foran mål, og spesielt de siste 15 minuttene da vi måtte ta litt sjanser for å ta igjen Rindals ledelse. Byåsen scoret 3 vakre scoringer ved Bjørn (2) og Markus A.

Kampforløp: 1-0, (2min), 2-0, (15min), 2-1 (47 min v/Bjørn), 3-1 (49 min), 3-2 (50 min v/ Bjørn), 4-2 (54 min), 5-2 (60), 6-2 (61 min), 6-3 (65 min v/ Markus A).

Høstens første tap kom mot Ranheim

Det ble tap 4-3 mot et godt Ranheimslag i kveld.
Målene kom slik, 12 min 0-1, Isak,  17 min 1-1 Ranheim, 2-1 Ranheim, 3-1 Ranheim, 63 min 3-2 Vegard E, 67 min 4-2 Ranheim, 69 min 4-3 Vegard J.

tirsdag 11. september 2012

Mangler sjåfører til Rindal på onsdag !

Ingen har så langt meldt seg som sjåfører til Rindal på onsdag. Vi trenger tre sjåfører med bil – i tillegg til Frank og Rune.  Send melding til Rune på tlf 90076564 dersom du kan stille. Blir det ikke nok biler må vi avlyse turen og poengene går tapt…..